onsdag 20. juli 2011

Snille Whisky

Hurra! Idag ville Whisky gå tur!
Han har vært ganske molefonken, så jeg har latt ham bestemme selv om han ville gå i det siste. Morgenturen med Kaisa pleier han å være klar for, med mindre det regner da. For det er jo bare idioter som går ut og blir våte FRIVILLIG!

Kaisa har hatt behov for å bare være sammen med meg når jeg har hatt fridager. Sitte sammen ute, snuse ute sammen eller ligge inntil i sofaen. Så det har blitt slapt på fridagene. Vi har heller hatt godbitsøk og problemløsningsoppgaver. Jeg ser faktisk ikke behovet for å tvinge hundene mine på tur, hvis de i en periode ikke har behov for det.

Men i dag pep han og ville gå. Det var godt å se litt glede og sprett i gangen hans igjen. Han fikk bestemme selv hvor han ville gå, og fikk gå løs for det meste. Løs betyr altså, med bånd, men uten at jeg holder i båndet. Er litt for mange katter her for at en liten jakthund kan løpe helt fritt. Dessverre. Og heldig som han var så fikk han hilse på den nye naboen også, etter å ha passert veldig pent først.

Jeg trenger virkelig disse aleneturene med Whisky, for han er eksempelet på at hundeholdet her i gården er lagt på de rette premissene, og gir gode resultater. Whisky-alene tur= zen for meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar