tirsdag 18. januar 2011

Kontroll hos veterinæren

Så var det tid for kontroll hos veterinæren. Kaisa har hatt vondt den siste uka. Væromslaget har ikke vært snilt mot henne. Hun var litt mer stresset og urolig i dag enn hun har pleid å være. Men noe gjør vi riktig, for det var en liten bjeffete tispe der, og jeg forventet meg en ganske kraftig reaksjon. Men Kaisa begynte å snuse i bakken, og signaliserte til meg, at "dette går greit hvis du bare går imellom oss". Jeg så gjorde, og vi passerte fint. Hun måtte morske seg litt da minien bjeffet på henne for tredje gang fra den andre enden av lokalet, men kom til meg på kontaktlyden, og gav seg da jeg gikk imellom og viste henne håndflaten.
Hun var temmelig stresset inne hos veterinæren, og var veldig klar for å gå. Ikke det at veterinæren gjorde noe galt, men det var bjeffete hunder utenfor og en nervøs hund på rommet ved siden av, og da er det ikke så lett å slappe av.
Da vi kom ut, gikk vi nesten på en spaniel, og jeg tenkte at nå er vel roen oppbrukt her... Men nei, hun hilste pent og vennlig, og kom med meg på kontaktlyden igjen. Veldig fornøyd hundemamma, her:)
Whisky var også med, og fikk utforske venteværelset og butikken. Snuste lenge på forsekkene, hilste på en valp, og to unghunder. Han brøy seg heller ikke om den lille bjefferen. Det var jo en tispe! Og i hans hode skal alle tisper tilbes.
Vi skal prøve en ny tilleggsmedisin som skal bedre bevegeligheten til Kaisa. Og neste uke har vi time hos hundehomeopat. Det kan jo ikke skade å utforske alle alternativer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar