lørdag 5. november 2011

Flytting

Nå har vi vært i vært i vår nye, midlertidige bolig i 5 dager. Dette er altså en campinghytte, intimt. Gjør meg ingenting, og vovvene har brukt mye tid på å sove.
Jeg tar dem med meg i bilen uansett hvor jeg skal foreløpig, siden de trenger endel tid på å slå seg til ro her. Vi er jo vant til å bo i en eneboig på landet, med mindre trafikk rett utenfor døren, enn her. Whisky spesielt føler behov for å passe på, og drar iblant med seg Kaisa også. Her gjelder det bare  gå imellom og være konsekvent. De roer seg relativt fort heldigvis.

Det er mye som har skjedd i løpet av den siste uken. Nytt sted, nye rutiner. Det har blitt en rolig uke, uten særlig aktivisering, ettersom de trenger å bruke endel energi og  tankekraft på å omstille seg. De er kun alene når jeg er borte i fellesanlegget og dusjer. Neste uke kan jeg evt prøve å etterlate dem mens jeg tar korte turer med bilen. Jeg vil ikke gå for fort fram, for da må jeg bare bruke ekstra tid på å reparere.

I dag skal vi prøve en sosialiseringsøkt med et par andre hunder. Langtidsmålet mitt er jo å få to hunder som kan være med og slappe av mange forskjellige steder, ettersom jeg innser at det nok passer meg bedre å bevege meg litt. I hvert fall for en periode. Vi har levd et altfor sosialt skjermet liv, med lite besøk og omgang med andre dyr og mennesker. Men som alltid må vi gå gradvis fram for at hundene skal føle at de mestrer situasjonen, og ikke blir stresset. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar